ساقی سرمست رو نمایی شد

ساقی سرمست رو نمایی شد

1391/8/23 9:12

اولين آلبوم رسمي استاد كريم خاني روز دوشنبه 22 آبان 1391 با حضور محمد اصفهاني و آريا عظيمي نژاد و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران رو نمايي شد . گزارش کامل تصویری در ادامه مطلب








مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی عاشورایی ساقی سرمست با حضور آریا عظیمی نژاد آهنگساز و محمد علی کریم خانی خواننده اثر و جمعی از اصحاب رسانه بعد از ظهر امروز دوشنبه در موزه هنر امام علی (ع) برگزار شد

در گفتگو با همشهري‌آنلاين عنوان شد:

اصفهانی در نشست رونمایی آلبوم ساقی سرمست

 

 

موسیقی > محصولات- همشهری‌آنلاین:
آلبوم عاشورایی «ساقی سرمست» به آهنگسازی آریان عظیمی‌ن‍‍ژاد با صدای محمدعلی کریم‌خانی و سخنرانی محمد اصفهانی ساعت 18 روز 22 آبان در موزه هنر امام علی (ع) رونمایی می‌شود.

 

 سید عباس سجادی شاعر و مدیر موسیقی معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: آلبوم عاشورایی «ساقی سرمست»، ساخته آریا عظیمی‌نژاد از آهنگسازان خوب و نسل امروزین کشورمان است که در آن مداحی‌های محمدعلی کریمخانی ، مداح برجسته اهل بیت با هنرمندی بسیار تنظیم  و تدوین شده است.

سجادی به اشاره به کارهای گذشته این مرکز در زمینه پرداخت به سنت‌های موسیقی مذهبی و بهره گیری از زبان  هنر موسیقی در ارائه مفاهیم دینی و آیینی گفت: این آلبوم در قالب 12 قطعه حاوی اشعاری با مضامین عاشورایی و به زبان فارسی و ترکی است.

سجادی در پایان به تقدیر از عوامل سازنده این آلبوم اشاره کرد و افزود: در مراسم رونمایی آلبوم ساقی سرمست از تلاش سازندگان و تولید کنندگان این مجموعه فاخر تقدیر می شود.

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی عاشورایی ساقی سرمست، روز دوشنبه ساعت 18 در موزه هنر امام علی (ع) برگزار می‌شود و از هفته جاری توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد پخش شده و در اختیار عموم علاقه مندان قرار می‌گیرد.

در این مراسم محمد اصفهانی خواننده سرشناس کشور از نحوه آشنایی خود با محمد علی کریم خان و توانمندی‌های وی در اجرای نغمه‌های عاشورایی و شیوه‌های هنری آریا عظیمی‌نژاد سخن خواهد گفت.

 

به گزارش همشهری‌آنلاین در گذشته مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران یک مجموعه پژوهشی در چند لوح و یک کتابچه را انتشار داده بود که در آن نغمه‌های عاشورایی سنت نوحه‌خوانی و مداحی تهران از سال‌های اولیه قرن حاضر گرد‌آوری و منتشر شده بود. این مجموعه به کوشش سید محمد سادات  اخوی گزینش و با حمایت مالی موسسه نغمه شهر( مدیریت موسیقی کنونی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) منتشر شد.

 

آریا عظیمی‌نژادان از جمله آهنگسازان خوش‌ذوق نسل امروزین موسیقی است که علاوه بر ساخت موسیقی برای فیلم‌های مختلف موسیقی چند سریال معروف تلویزیونی را هم ساخته است که از جمله معروفترین‌آنها موسیقی سریال پایتخت است.

منبع: همشهری آنلاین

منبع گزارش تصویری  : سایت مهر نیوز 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



تبریک
علی

خوشا به حالت که ذاکر حسینی یا حسین






از نظرات خود ما را بهره مند کنید
نام :
پست الکترونیک :
عنوان پیام :
متن پیام :
Skip Navigation LinksSkip Navigation Links
كداميك از آثار ماندگار زير را جزء اركان اصلي آواز مذهبي مي دانيد

Skip Navigation Links