الحان الذاكرين

الحان الذاکرین

 

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

 

 

معرفی محتوای مجموعه الحان الذاکرین

-          عزیزان به الحان الذاکرین خوش آمدید، نرم‌افزاری که به لطف خدا پس از ماه‌ها تحقیق و طراحی اینک در فضایی صمیمی میزبان شما است.
-          گروه کارشناسی این طرح که بر مبنای فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مشورت خبرگان و پیشکسوتان عرصۀ مدّاحی اهل بیت(ع) قدم در این عرصه گذاشته‌اند معتقدند‌ 4 رکن اساسی فن و هنر شریف مدّاحی عبارتند از: صدای خوش، آهنگ مناسب، شعر خوب و مضمون عالی؛ بنابراین الحان‌الذاکرین در حدّ بضاعت خود سعی دارد با آموزش مبانی علمی این کار و مهارتهای عملی مورد نیاز، خدمتی در جهت ارائۀ هر چه بهتر این هنر متعالی الهی توسط ذاکرین اهل بیت(ع) ارائه نمایند.
-          در این مجموعه شما علاوه بر آشنایی با مبانی نظری آواز ایرانی ومباحث شعرشناسی، در کارگاه صدا با مهارتهای مختلف صداسازی و اصول علمی  بهداشت صوتی و در کارگاه ردیف آوازی با آنچه که یک مداح از ردیف‌های آوازی ایرانی برای نغمه‌سرایی در مجالس مذهبی نیلز دارد آشنا می‌شوید.
-          در خلال آموزشها و نیز در بانک نمونه، نمونه‌های مختلفی به صورت واقعی یا تمرینی فراهم آمده است تا به درک بهتر شما عزیزان از موضوع مورد بحث کمک کند.
-          نرم‌افزاری تعاملی همانند یک همراه دقیق، تمامی فرایند حرکت شما در نرم‌افزار را برایتان حفظ کرده و نمایش می‌دهد. در این محیط جذابیت‌های بصری و دریافت متقابل بین کاربر و رایانه در کمال سادگی و آسانی شما را در مسیر دلخواه تکمیل دانش و کسب مهارتهای لازم رهنمون می‌سازد.

این نرم افزار نیازی به نصب ندارد اما به دلیل رعایت مسائل ایمنی دارای قفل است و برای استفاده از آن شما نیاز به کد یا شماره سریال دارید. این شماره در قاب حاوی نرم افزار با برچسبی درج شده است. در قسمت ثبت نام، این شماره را وارد کنید.

 


-          در این بخش شما می‌توانید یک نام دلخواه یا اسم خودتان را برای ادامه انتخاب کنید و در صورت تمایل به آن رمز عبور دلخواه بدهید
-          این کار کمک می‌کند در مراجعات بعدی به نرم‌افزار بدانید چه مراحلی را طی کرده اید و گزارش عملکرد خودتان را مشاهده کنید. علاوه بر این افراد دیگر خانواده یا دوستان هم می‌توانند با همین رایانه برای خود نام کاربری ویژه خودشان را ایجاد کنند و به صورت مجزا روند آموزشی خودشان را طی کنند.
-          از آنجا که نوع تعامل نرم‌افزار در برخی موارد با سن شما مرتبط است، لذا لطفا سن خود را به صورت صحیح وارد کنید
-          ما یک مسیر اصلی داریم. مسیری که اگر آن را انتخاب و طی کنید همه بخشها و امکانات نرم افزا ر را در اختیارخواهید داشت.
-          ضمنااگر بخشی از مواد آموزشی را از قبل فراگرفته اید، می‌توانید از آن صرف نظر کنید و به قسمتهای بعدی بروید.
-           البته در اینجا دو دسترسی مستقیم به کارگاه ردیف آوازی و بانک نمونه‌ها هم در اختیار شما است. اما توصیه ما این است که برای دستیابی به همه بخشها به صورت مرحله بندی شده و تاثیرگذار از راه مسیر آموزشی که توسط کارشناسان این طرح تعیین شده با ما همراه شوید.
 معرفی بخش های 4گانۀ نرم افزار

کلاس شعرشناسی

-          شما به طور قطع تا حدودی با قالبهای شعری آشنا هستید. اما شناخت مناسب از شعر و علوم مرتبط با آن، هرچقدر بهتر، صحیح‌تر  و کاملتر باشد، بهره گیری از ظرفیتهای وسیع این هنر موثر در القاء مفاهیم موفق‌تر و عمیق‌تر است.
-          در این بخش با مرور سریع و به زبانی ساده تاریخ و تعریف شعر،قالبهای شعری، وزن، صنایع وآرایه‌های ادبی شرح داده شده است.
مرور این بخش توجه ما را به مسایل حوزۀ ادبیات مداحی و نهایتاً انتخاب اشعار مناسب با مضامین عالی جلب می‌نماید.

کارگاه صداسازی

-          اینجا کارگاه صدا است. صدا اصلی ترین ابزار شما برای ارائه پیام است که باید هر چه بهتر آن را بشناسیم و به کار گیریم.
-          در اینجا دو بخش مجزا داریم .کارگاه‌های صداسازی و مباحث بهداشت صوتی.
-          کارگاه‌های صداسازی دارای سه بخش دوره عمومی، تمرینات تنفسی و دوره تخصصی است که باید به صورت پشت سر هم طی شود تا برای شما نتیجه مطلوب حاصل شود.
-           می‌توانید به صورت موازی از مباحث بهداشت صوتی نیز استفاده کنید.
نتیجۀ طی این دوره‌ها مراقبت صحیح از حنجره و تارهای صوتی و بکارگیری درست مهارتهای صدا در خواندن مدایح و مراثی اهلبیت (ع) است.

 دوره عمومی صداساز ی

-          این بخش برای عموم کاربران حرفه‌ای صدا اعم از گویندگان، قرّاء، مداحان و غیره قابل استفاده است، مرور این دوره شما را برای گذراندن دوره تخصصی آماده می‌کند.و اگر هنوز به شکل علمی به این موضوع نپرداخته اید، با ما باشید تا نه در طی زمان طولانی، بلکه از همان ابتدا نتایج شگرف تمرینات صوتی را در صدای خود بیابید.
-          در این بخش با اصول و تکنیک‌های صدا آشنا می‌شوید، طبیعت و رفتار سیستم صوتی انسانی را مشاهده می‌کنید. ویژگی‌های صدای خوب، صداهای آسیب پذیر و و انواع صداهای انسانی از نظر جنس، ارتفاع و طنین آن را با ارائه نمونه‌های صوتی فرا می‌گیرید.
-          در این کارگاه تمرین‌هایی برای شما در نظر گرفته شده است.می‌توانید صدای خود را ضبط و به تکرار در کنار صدای اصلی بشنوید.
در کارگاه تمرین نیز می‌توانید در چالش با رایانه میزان صحّت دریافتهای خود و کسب مهارتهای لازم را از مطالب این بخش آزمایش کنید.
-          در این بخش‌نیز پس از طی 3 درس اول، دسترسی به عناوین بعدی به صورت دلخواه فراهم می شود.
بخش تمرینات تنفسی
-          تنفس کافی و درست پشتیبان صدای خوب است و میزان و کیفیت نفس هم می‌تواند مانند سایر مهارتهای انسانی بر پایه تمرینهای مناسب رشد کند.
بعد از گذراندن دوره عمومی صداسازی و پیش از ورود به دوره تخصصی، لازم است باتمرینات تنفسی به صورت حرفه‌ای آشنا شویم و با انجام آنها برای تمرین‌های تخصصی خود را آماده کنیم.

دوره تخصصی صداساز ی

-          اگر شما دوره صداسازی عمومی و بخش تمرینات تنفسی را به خوبی گذرانده باشید، ان شاءالله از این دوره بهره وافی خواهید برد.
در این دوره با برخی آرایه های صوتی و مهارتهای کاربردی آنها نظیر تحریر و انواع آن، غلت و کشش صدا و غیره آشنا می‌شوید؛ همچنین تمریناتی برای درک بهتر مایه‌های مختلف آوازهای ایرانی و گامهای آنها ارائه شده است. با دریافت این مطالب مسایل مهمی چون كيفيت صافي و زلالي، شدت و ضعف، رواني و پختگي، بكارگيري فرم جمله بندي متنوع و گوناگون، رعايت زمانبندي مناسب و مسایل مهم دیگری مورد بررسی و تمرین قرار می‌گیرد.
-          در این بخش‌نیز پس از طی 3 درس اول، دسترسی به عناوین بعدی به صورت دلخواه فراهم می شود.

کلاس بهداشت صوتی

-          صدای شما هر چند گیرا و اثرگذار باشد، باز هم می‌تواند در معرض انواع آفات قرار گیرد. لذا فراگرفتن مسایل عمومی و حرفه‌ای بهداشت صوتی حائز اهمیت بسیار است.
در ابن بخش با راهکارهای مراقبت از حنجره در طی زندگی روزمره بویژه قبل و بعد از اجرای برنامه آشنا می‌شوید. و ضمن شناخت عملکرد حنجره یک دوره مختصر آسیب شناسی تارهای صوتی و راههای مقابله و درمان آسیبهای آن نیز ارائه می‌شود

1-  کارگاه ردیف آوازی ویژۀ ذاکرین شامل 7 دستگاه و 5 آواز

دسترسی مرحله به مرحله به مرحله به فایل‌های صوتی، پخش صدا، همزمان با متن اشعار و امکان ضبط و تکرار صدا برای تمرین و یادگیری از ویژگیهای مهم این بخش نرم‌افزار است. مهمترین بخش مجموعۀ آموزشی الحان‌الذّاکرین، ردیف‌های آوازی نوینی است که ویژۀ مادحین محترم تهیه و تدوین شده و سایر بخش‌های این مجموعه درواقع، نقش تحصیلات تکمیلی برای تفهیم و استفادۀ کاربردی از این 12 مقام آوازی را دارند.

  بخش الگوهای کاربردی ردیف

پس از شناخت نسبی ردیف‌های آوازی در بخش قبل اینک سه مجموعه ارزشمند برای شما آماده شده است:
اجرای 12بند ترکیب بند محتشم کاشانی در 12 مقام آوازی
ترکیب‌بند عاشورائی محتشم کاشانی یادگار ارزشمندی است که برای همگان شناخته شده است. شنیدن اجرای این 12بند در 12 مقام آوازی می‌تواند نشانگر نمونۀ خوبی از اجرای ردیف آوازی در مجالس مذهبی باشد.
این بخش با صدای آقای محمدهاشم احمدوند اجرا شده و در هر بند فراز و فرودها و گوشه های خوانده شده باصدای خود ایشان توضیح داده شده است.در این اجرا خواننده خود را از قید پرداختن به همۀ گوشه های یک دستگاه یا آواز رها کرده که به آن اجرای آزاد گفته می شود
.
اجرای ردیف‌های آوازی با صدای برخی مداحان پیشکسوت

اگر فرصت کافی اختصاص دهید، می‌توانید آنچه را در بخشهای قبل در زمینه ردیف آوازی فرم گرفته اید، اینک با صدای برخی مداحان پیشکسوت و خبره بشنوید تا کاربرد این نغمات را در مرثیه‌سرائی و مدیحه‌خوانی اهل بیت(ع) با لحن مداحی این عزیزان بهتر درک کنید و مهارت‌ها و تجارب ارزشمند خود را بهتر مسیر دهی کنید؛ همچنین فرازهائی از ادعیه و زیارات اهل بیت(ع) در مایه‌های  ردیف آوازی اجرا شده است که برای ذاکرین اهل بیت(ع) قطعاً مورد نیاز است.
 آهنگها یا سبک های جدید نوحه و مولودی ساخته شده براساس مایه‌های آوازی
از آنجائی که یکی دیگر از محَسّنات آموزش ردیفهای آوازی، پرورش استعدادها و بکارگیری حس خلاقیت و ابتکار هنرجویان این راه در جهت تولید آثار و سبکهای بدیع و نو می‌باشد در این مجموعه سعی شده تا با تولید چند سبک جدید نوحه و مولودی، نحوۀ ساخت نوحه یا مولودی با استفاده از گوشه‌های ردیف و شناسائی و بکارگیری اشعار و وزنهای مناسب به طور عملی آموزش داده شود.

  بانک نمونه‌ها

این قسمت با تلاش فراوان سعی در تکمیل نمونه‌های متنی و شنیداری و ارائۀ آن به شما ذاکرین عزیز دارد:
گلچین اشعار مناسبتی کاربردی در ردیف‌آوازی(کتاب‌بحورالحان ‌ویژۀ ذاکرین)
بخش گلچین اشعار دربردارندۀ متن کتاب بحور الحان الذاکرین است که با امکان جستجو براساس مناسبت مذهبی، نام شاعر، وزن و قالب شعر، گوشه، دستگاه یا آواز مناسب اجرای آن، این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید از آن به عنوان منبعی برای تمرین بیشتر آموخته های بخشهای قبل و یا اجرا در مجالس مذهبی استفاده کنید
نمونه‌های صوتی اجرا شده در برخی نواحی کشور
برای آشنایی بهتر شما با تنوع نمونه‌های صوتی در نواحی مختلف کشور، در این قسمت گلچینی از این نغمات با امکان دسته بندی مناسبتی، منطقه‌ای و یا گوشه‌، دستگاه یا آواز اجرا شده به صورت صوتی در اختیار شما است.

 

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

کلاس مبانی

-          در گام اول برای ایجاد یک پایه علمی در حوزه صدا و آواز در مداحی، همانند هر تخصص دیگر، شناخت مبانی علمی آن، حائز اهمیت بسیار است.

-          در این بخش برای تکمیل دانش شما، دو کلاس علم الالحان یا مبانی نظری و شعرشناسی در دسترس شما است.

کلاس علم الالحان:

-          در این کلاس لحن، نغمه و صوت از منظر علمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

-          با مفاهیم دستگاه، آواز و گوشه‌ها و تنوع آنها آشنا می‌شوید.

-          در انتها نیز گذری بر وزن، ریتم و عروض خواهیم داشت.

-          این کلاس دارای مثال‌های متعدد صوتی است که هر یک در محل خود می‌تواند کمک شایانی به درک بهتر موضوع نماید.

-          در این بخش ‌پس از طی 3 درس اول، دسترسی به عناوین بعدی به صورت دلخواه فراهم می شود.

 

کلاس شعرشناسی

-          شما به طور قطع تا حدودی با قالبهای شعری آشنا هستید. اما شناخت مناسب از شعر و علوم مرتبط با آن، هرچقدر بهتر، صحیح‌تر  و کاملتر باشد، بهره گیری از ظرفیتهای وسیع این هنر موثر در القاء مفاهیم موفق‌تر و عمیق‌تر است.

-          در این بخش با مرور سریع و به زبانی ساده تاریخ و تعریف شعر،قالبهای شعری، وزن، صنایع وآرایه‌های ادبی شرح داده شده است.

مرور این بخش توجه ما را به مسایل حوزۀ ادبیات مداحی و نهایتاً انتخاب اشعار مناسب با مضامین عالی جلب می‌نماید.

 

 

کارگاه صداسازی

 کارگاه صداسازی

-          اینجا کارگاه صدا است. صدا اصلی ترین ابزار شما برای ارائه پیام است که باید هر چه بهتر آن را بشناسیم و به کار گیریم.

-          در اینجا دو بخش مجزا داریم .کارگاه‌های صداسازی و مباحث بهداشت صوتی.

-          کارگاه‌های صداسازی دارای سه بخش دوره عمومی، تمرینات تنفسی و دوره تخصصی است که باید به صورت پشت سر هم طی شود تا برای شما نتیجه مطلوب حاصل شود.

-           می‌توانید به صورت موازی از مباحث بهداشت صوتی نیز استفاده کنید.

نتیجۀ طی این دوره‌ها مراقبت صحیح از حنجره و تارهای صوتی و بکارگیری درست مهارتهای صدا در خواندن مدایح و مراثی اهلبیت (ع) است.

دوره عمومی صداساز ی

-          این بخش برای عموم کاربران حرفه‌ای صدا اعم از گویندگان، قرّاء، مداحان و غیره قابل استفاده است، مرور این دوره شما را برای گذراندن دوره تخصصی آماده می‌کند.و اگر هنوز به شکل علمی به این موضوع نپرداخته اید، با ما باشید تا نه در طی زمان طولانی، بلکه از همان ابتدا نتایج شگرف تمرینات صوتی را در صدای خود بیابید.

-          در این بخش با اصول و تکنیک‌های صدا آشنا می‌شوید، طبیعت و رفتار سیستم صوتی انسانی را مشاهده می‌کنید. ویژگی‌های صدای خوب، صداهای آسیب پذیر و و انواع صداهای انسانی از نظر جنس، ارتفاع و طنین آن را با ارائه نمونه‌های صوتی فرا می‌گیرید.

-          در این کارگاه تمرین‌هایی برای شما در نظر گرفته شده است.می‌توانید صدای خود را ضبط و به تکرار در کنار صدای اصلی بشنوید.

در کارگاه تمرین نیز می‌توانید در چالش با رایانه میزان صحّت دریافتهای خود و کسب مهارتهای لازم را از مطالب این بخش آزمایش کنید.

-          در این بخش‌نیز پس از طی 3 درس اول، دسترسی به عناوین بعدی به صورت دلخواه فراهم می شود.

شنیدن نمونه های صوتی 

دوره تخصصی صداساز ی

-          اگر شما دوره صداسازی عمومی و بخش تمرینات تنفسی را به خوبی گذرانده باشید، ان شاءالله از این دوره بهره وافی خواهید برد.

در این دوره با برخی آرایه های صوتی و مهارتهای کاربردی آنها نظیر تحریر و انواع آن، غلت و کشش صدا و غیره آشنا می‌شوید؛ همچنین تمریناتی برای درک بهتر مایه‌های مختلف آوازهای ایرانی و گامهای آنها ارائه شده است. با دریافت این مطالب مسایل مهمی چون كيفيت صافي و زلالي، شدت و ضعف، رواني و پختگي، بكارگيري فرم جمله بندي متنوع و گوناگون، رعايت زمانبندي مناسب و مسایل مهم دیگری مورد بررسی و تمرین قرار می‌گیرد.

-          در این بخش‌نیز پس از طی 3 درس اول، دسترسی به عناوین بعدی به صورت دلخواه فراهم می شود.

 

بخش تمرینات تنفسی

-          تنفس کافی و درست پشتیبان صدای خوب است و میزان و کیفیت نفس هم می‌تواند مانند سایر مهارتهای انسانی بر پایه تمرینهای مناسب رشد کند.

بعد از گذراندن دوره عمومی صداسازی و پیش از ورود به دوره تخصصی، لازم است باتمرینات تنفسی به صورت حرفه‌ای آشنا شویم و با انجام آنها برای تمرین‌های تخصصی خود را آماده کنیم.

 

کلاس بهداشت صوتی

-          صدای شما هر چند گیرا و اثرگذار باشد، باز هم می‌تواند در معرض انواع آفات قرار گیرد. لذا فراگرفتن مسایل عمومی و حرفه‌ای بهداشت صوتی حائز اهمیت بسیار است.

در ابن بخش با راهکارهای مراقبت از حنجره در طی زندگی روزمره بویژه قبل و بعد از اجرای برنامه آشنا می‌شوید. و ضمن شناخت عملکرد حنجره یک دوره مختصر آسیب شناسی تارهای صوتی و راههای مقابله و درمان آسیبهای آن نیز ارائه می‌شود

 

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

کارگاه ردیف آوازی

 

کارگاه ردیف آوازی ویژۀ ذاکرین شامل 7 دستگاه و 5 آواز

دسترسی مرحله به مرحله به مرحله به فایل‌های صوتی، پخش صدا، همزمان با متن اشعار و امکان ضبط و تکرار صدا برای تمرین و یادگیری از ویژگیهای مهم این بخش نرم‌افزار است. مهمترین بخش مجموعۀ آموزشی الحان‌الذّاکرین، ردیف‌های آوازی نوینی است که ویژۀ مادحین محترم تهیه و تدوین شده و سایر بخش‌های این مجموعه درواقع، نقش تحصیلات تکمیلی برای تفهیم و استفادۀ کاربردی از این 12 مقام آوازی را دارند.(برای دریافت اطلاعات بیشتر در بارۀ این ردیف به قسمت معرفی محصول مراجعه کنید.)

 بخش الگوهای کاربردی ردیف

 

پس از شناخت نسبی ردیف‌های آوازی در بخش قبل اینک سه مجموعه ارزشمند برای شما آماده شده است:

اجرای ردیف‌های آوازی با صدای برخی مداحان پیشکسوت

 

اگر فرصت کافی اختصاص دهید، می‌توانید آنچه را در بخشهای قبل در زمینه ردیف آوازی فرم گرفته اید، اینک با صدای برخی مداحان پیشکسوت و خبره بشنوید تا کاربرد این نغمات را در مرثیه‌سرائی و مدیحه‌خوانی اهل بیت(ع) با لحن مداحی این عزیزان بهتر درک کنید و مهارت‌ها و تجارب ارزشمند خود را بهتر مسیر دهی کنید؛ همچنین فرازهائی از ادعیه و زیارات اهل بیت(ع) در مایه‌های  ردیف آوازی اجرا شده است که برای ذاکرین اهل بیت(ع) قطعاً مورد نیاز است.

 

هدف از انجام این کار، الگو سازی برای مدّاحان جوان و  پی بردن آنان به جنبه های کاربردی ردیف آوازی و چگونگی استفاده از آن در مجالس و مراسم مذهبی و نیز مطابقت دادن لحن مداحی با ردیف و اثبات کاربردی بودن آن برای مدّاحان محترم است.

 

جا دارد از مادحین گرانقدری که برای ضبط این آثار، با لحن مدّاحی، ما را یاری نموده‌ و صدایشان ضبط شده است تشکر و قدردانی به‌عمل آید؛ اسامی این بزرگان به شرح زیر می‌باشد:

 


نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055 

 

1-       حاج ذبیح ا... ترابی: اجرای دستگاههای همایون و سه گاه


 

2-       حاج علی انسانی: بازخوانی ردیف (همایون، چهارپاره ماهور)


 

3-      حاج محمود کریمی: بازخوانی ردیف (نوا، راست پنجگاه، بیات اصفهان)

 

4-      حاج مرتضی طاهری: بازخوانی ردیف(آواز دشتی)


 


 

5-       حاج محمدرضا غلامرضا زاده:  ادعیه و زیارات( دشتی، سه‌گاه، ماهور، همایون)

 

6-       حاج احمد شربیانی:  بازخوانی ردیف( آواز بیات ترک)

 

7-       حاج سید مهدی میرداماد:  بازخوانی ردیف( آواز ابوعطا)


 


 

8-      حاج حمید منتظر         - بازخوانی ردیف( دستگاه چهارگاه)

 

9-    حاج حیدر توکلی: دستگاه شور


 


 

10-       حاج محمدرضا دهقان: آواز افشاری

 
  

 

درآمد چهارپاره ماهور با صدای حاج علی انسانی

گوشه هداوندی در آواز بیات اصفهان با صدای حاج محمود کریمی
 

اجرای 12بند ترکیب بند محتشم کاشانی در 12 مقام آوازی

ترکیب‌بند عاشورائی محتشم کاشانی یادگار ارزشمندی است که برای همگان شناخته شده است. شنیدن اجرای این 12بند در 12 مقام آوازی می‌تواند نشانگر نمونۀ خوبی از اجرای ردیف آوازی در مجالس مذهبی باشد.

این بخش با صدای آقای محمدهاشم احمدوند اجرا شده و در هر بند فراز و فرودها و گوشه های خوانده شده باصدای خود ایشان توضیح داده شده است.در این اجرا خواننده خود را از قید پرداختن به همۀ گوشه های یک دستگاه یا آواز رها کرده که به آن اجرای آزاد گفته می شود.


 

آهنگها یا سبک های جدید نوحه و مولودی ساخته شده براساس مایه‌های آوازی

در این بخش آهنگهای جدید یا به قول شما مداحان عزیز سبکهایی را که براساس مایه‌های آوازی ساخته شده می‌شنوید علاوه بر استفاده از خود این آهنگها و اشعارشان می‌تواند الگوی مناسبی برای آهنگسازی توسط خود شما عزیزان باشد.

از میان 30 قطعۀ ساخته شده، 27 قطعه انتخاب و توسط دو تن از مداحان محترم به اسامی آقایان مهدی مقدم و شهاب الدین حسنی اجرا و ضبط شده است. این بخش نیز براساس مناسبت مذهبی و یا نام دستگاه قابل جستجو می باشد.

 

بانک نمونه ها

بانک نمونه‌ها

این قسمت با تلاش فراوان سعی در تکمیل نمونه‌های متنی و شنیداری و ارائۀ آن به شما ذاکرین عزیز دارد:

گلچین اشعار مناسبتی کاربردی در ردیف‌آوازی(کتاب‌بحورالحان ‌ویژۀ ذاکرین)

بخش گلچین اشعار دربردارندۀ متن کتاب بحور الحان الذاکرین است که با امکان جستجو براساس مناسبت مذهبی، نام شاعر، وزن و قالب شعر، گوشه، دستگاه یا آواز مناسب اجرای آن، این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید از آن به عنوان منبعی برای تمرین بیشتر آموخته های بخشهای قبل و یا اجرا در مجالس مذهبی استفاده کنید

 

نمونه ای از اشعار کتاب بحورالالحان

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

غزلی در رثای شهادت حضرت زهرا(س)     

شاعر : مهدی تعجّبی همدانی (آواره)                 وزن غزل: فعلاتن فعلاتن فعلاتن فعلات

مناسب اجرا در گوشه­های درآمد، نغمه، زابل، مویه، حصار، مخالف، مغلوب و فرود در دستگاه چهارگاه.

 

مرد اگر خانه به گلزار جنان برگیرد                       دل او باز هوای سر و همسر گیرد

گرچه فرزند عزیز است، چه دختر چه پسر            بیشتر مهر پدر جانب دختر گیرد

بارها گفت نبی ، فاطمه چون جان من است                  که گمان داشت کسی جان پیمبر گیرد؟

بارها گفت: که آزار وی آزار من است                              کاش می‌بود که گفتار خود از سر گیرد

کاش می‌بود در آن کوچه نبی تا که مگر                          راه بر قاتل دختر، پی کیفر گیرد

کاش می‌بود که از خادمۀ دختر خویش                           خبری از سبب سوختنِ در گیرد

کاش می‌بود پیمبر که ز اسماء پرسد                                که چرا دختر من روی ز همسر گیرد

کاش می‌بود که آن شب بدن فاطمه را                           گاه بر دوش علی، گاه پیمبر گیرد

کاش می‌بود در آن شام غریبان که به دست                   اشک غربت مگر از چهرۀ حیدر گیرد

کاش می­بودکه اطفال یتیم او را                                     بدهد تسلیت و بوسد و در بر گیرد

 

 

نمونه‌های صوتی اجرا شده در برخی نواحی کشور

برای آشنایی بهتر شما با تنوع نمونه‌های صوتی در نواحی مختلف کشور، در این قسمت گلچینی از این نغمات با امکان دسته بندی مناسبتی، منطقه‌ای و یا گوشه‌، دستگاه یا آواز اجرا شده به صورت صوتی در اختیار شما است.

بانک نمونه‌های صوتی نواحی ایران، حاصل چند سال پژوهش پژوهشگران این عرصه است. ازمیان آثار جمع آوری شده که بالغ بر 3000 تراک بود، در حدود 400 تراک ، توسط شورای کارشناسی انتخاب و در نرم افزار گنجانده شده است.

 

 

 

 

 

 

 نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

 

 

 

 

 

 

 

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

 

 

معرفی نرم افزار

معرفی نرم‌افزار آموزشی الحان‌الذّاکرین

این نرم افزار جلوه ای از استخدام  فناوری های به روز در حوزه چندرسانه ای و استفاده از سیر هدفمند کاربر به روشی پویا و تعاملی متناسب با شئونات مخاطب طراحی و تولید شده است.  طراحی و اجرای این نرم افزار در قالب طرح اصلی  تحقیق و پژوهش ، توسط بخش تولیدات ویژه شرکت شتاب تک با نظارت و همراهی پیوسته موسسه آوای مهربانی و تحت نظارت کارشناسان حوزه های مرتبط طراحی و اجرا شده است.

 

  ویژگیهای نرم افزار الحان الذّاکرین

  معرفی محصول به صورت متن، همراه با  فلش یا کلیپ ویدویی بدون صدا ( با موزیک )

  منو سازی تمام فلش ترکیب دو و سه بعدی

  استفاده از روند تعاملی کاربر در دو حالت دسترسی به همه مطالب و دسترسی مرحله به مرحله

  حضور مجری در محیط گرافیک مجازی با تصویربرداری کروماکی از مجری

  امکان جستجوی مشروط روی دسته بندی های مختلف تعریف شده

  ایجاد پروفایل برای کاربر و حفظ روند دسترسی و مراجعه وی به بخش های نرم افزار برای دفعات بعدی و گزارش گیری.

  امکان ضبط صدای کاربر و شنیدن صدای خودش بعد از صدای پخش شده و امکان تکرار صدا

  امکان امتحان و گرفتن تست در قسمتهای مختلف از کاربر.

  امکان نمایش متن اشعار و پخش اصوات مربوطه و پرینت از آن، استفاده از جلوه های گرافیکی و بصری نرم افزاری.

 

آمار محتویات نرم افزار الحان الذاکرین

تعداد فایلهای صوتی: 850

تعداد فایلهای تصویری: 16

تعداد فایلهای ردیف آوازی: 192

تعداد فایلهای بازخوانی مداحان پیشکسوت: 92

تعداد سبک های تولید شده: 27

تعداد فایلهای نمونه های صوتی مبانی نظری: 30

تعداد فایلهای نمونه های صوتی تمرینات صداسازی: 123

تعداد فایلهای بانک نمونه های صوتی نواحی ایران: 400

تعداد فایل های صوتی اجرای اشعار محتشم کاشانی در 12 مقام آوازی: 12

تعداد ابیات بانک گلچین اشعار: 12000

تعداد شاعران مورد استفاده: 280

تعداد قالبهای مورد استفاده: 14

تعداد اوزان مشهور مورد استفاده:  44

تعداد قطعات اشعار مورد استفاده: 770

تعداد متن های کلاسهای مبانی و کارگاه صدا: 245

 

 

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

آلبوم ردیف آوازی الحان الذاکرین

آلبوم ردیف آوازی الحان‌الذّاکرین، حلقۀ مفقودۀ مدّاحی در عصر حاضر

 

رديف هاي آوازي ، يكي از غني ترين منابع موسيقي ايراني براي ساخت انواع نغمات آئینی و مذهبی مانند مدیحه، مرثيه، نوحه، مولودی و نيز مناجات خواني و قرائت انواع ادعيه و زیارات هستند و از ديرباز استفاده از اين الحان در مراسم سوگواري و اعیاد و مناسبتهای مذهبی مرسوم بوده است. در دورة معاصر که عصر سرعت و ارتباطات است، با پرشدن گوش ها از انواع سبكهاي رايج، رديف هاي آوازي ايران در محاق فراموشي سپرده  شده و متأسفانه مداحان اهل بيت (ع) نيز از اين آفات، بي نصيب نمانده و اقبال عمومي آنان به سمت ساده پسندي و استفاده از لحن هاي سبك عاميانه و موسيقي پاپ، گرايش پيدا كرده است . با يك بررسي كلي در آثار ضبط شدة مداحي، طي 50 سال اخير، روند اين رويكرد یعنی افول از نواهای اصیل ایرانی به انواع ملودی های غربی به خوبي قابل مشاهده است.

پيش از اين ، مداحان اهل بيت (ع)  به رديف هاي آوازي تسلط داشتند؛  اما طي دو دهة اخير،  دوری از اين منبع ارزشمند، موجب تنزل سطح اجراها شده است.  اخیرأ شاهد رواج اجراهائی با صداهای ناهنجار و ناخوشایند هستيم كه پیش از این سابقه و هويتي نداشته است. اين امر حاكي از فقدان آموزش اصولی و كاهش ذوق و سليقة زيبائي شناسي در ميان آنان و به تبع آن در ميان عامة مردم مي باشد. به نظر مي رسد در اين زمينه بايد نوعي ياد آوري تاريخي و نهضت بازنگري و در نتیجه تغییر ذائقه عمومی صورت پذيرد. از شأن ائمة اطهار (ع) و اولیاء خدا بدور است كه با استفاده از الحان سبك سهل الوصول و با مراتب پائين و محتوای سخیف، به مدح یا مرثیه سرائی آنان پرداخته شود. فضاهايي كه به دنبال اجراي اين الحان ايجاد مي شود به هيچ وجه، عالمانه ، روشنگرانه و معرفت گرایانه نيست. از آنجائی که الحان و نغمات، سبک است، لاجرم اشعار و سروده های مورد استفاده را نیز به تبع خود به سمت ساده و سطحی پسندی و بی محتوائی می کشاند؛ زیرا نغمه و شعر، لازم و ملزوم و مکمل یکدیگرند و باید با هم سنخیت داشته باشند.

 بدین ترتیب  معضل اساسی را باید در سطحی و یا کوتاه بودن طول دوره‌های آموزشی جستجو و ریشه‌یابی نمود.  روند آوازهاي اصيل ايراني و نحوة نفس‌گيري آن به گونه ايست كه باعث سلامت، آرامش روح و روان و افزايش طول عمر انسان مي شود. امروز ، فراگيري رديف هاي آوازي و آشنايي با اصول صدا سازي و تعلیم و تمرین حنجره  ، هر چند كه مستلزم كار و تلاش فراوان است و آسان بدست نمي آيد، بر هر مداح مخلص اهل بيت (ع ) ، واجب است، زيرا لازمۀ نوآوري، محكم بودن بنيان آنست، در غير اينصورت به بناي كجي مي ماند كه در نهايت محكوم به ريزش و نابودي است.  همانطور که از فحوای کلام مقام معظم رهبری نیز استنباط می‌شود.

تدریس درس آواها و نغمه ها به خواهران و برادران این عرصه در دوره های آموزشی سازمان بسیج مداحان و مدیران هیئات مذهبی و آشنائی هرچه بیشتر با فضای این قشر، بهانه‌ای شد تا بتوانیم نیازها، کمبودها و آسیب ها را بهتر و بیشتر تشخیص داده و درصدد رفع آن باشیم. نتیجه حاصله آن بود که دریافتیم ردیف های آوازی معتبر ایرانی از راویان این عرصه چندان مناسب فن و شأن مداحی  و حال و هوای مجالس مذهبی نیست و نیاز به رویکردی تازه با نگرش کاربردی دارد، این مسأله ما را برآن داشت تا در جستجوی تدوین ردیفی ویژۀ مخاطبین این عرصه که موجز و قابل آموزش باشد برآئیم. پیش از این تلاشهای مختصری از سوی برخی از بزرگان این عرصه صورت گرفته است . از معدود آثار و یا شاید تنها اثری که تاکنون در این زمینه می توان ذکر کرد  آلبوم « تعلیم دستگاههای موسیقی به روش مداحی» با صدای  مرحوم حاج محمود ایزدی است که توسط مؤسسه فرهنگی هیئت منتشر  گردیده است. در این اثر 2 دستگاه و چند آواز از ایشان ارائه شده است که با اشعار مذهبی خوانده شده و در جای خود قابل نقد و بررسی است،  بهر صورت می توان از این حرکت ایشان به عنوان  پیشکسوت و اثرشان  را مقدمه‌ای بر این طرح جامع قلمداد نمود.

 

 مجموعۀ آموزشی ردیف آوازی با عنوان « الحان الذاکرین » شامل 7 دستگاه و 5 آواز (12 مقام آوازی) در قالب 6 عدد لوح فشرده ارائه شده است. جمع گوشه ها 192 عدد و زمان کل آن 279:35 دقیقه می‌باشد.  اجرا و ضبط  گوشه‌های مصوّبه  با انتخاب اشعار مذهبی و عرفانی، زیر نظر شورای کارشناسان پروژه و با صدای آقای محمدهاشم احمدوند که بیش از 30 سال سابقه در این کار دارند انجام گرفته است.

برای تهیۀ این ردیف از ردیفهای آوازی  معتبر گذشته به ویژه آوازخوانانی چون مرحوم تاج اصفهانی، عبدالله دوامی، سیدحسین طاهرزاده، ادیب  خوانساری، کسائی و نیز ردیف آوازی مکتب اصفهان به روایت استاد فقید عباس کاظمی بهره‌گیری و پس از مطابقت با موازین کاربردی در این عرصه حذف و اضافات لازم در آن انجام شده و با بکارگیری خلاقیت و ابتکار کارشناسان و خواننده، اثری بدیع و فاخر تولید گردیده است که با عنایات ائمۀ معصومین (ع) امید است چراغ راهی برای پویندگان این مسیر باشد.


 ویژگیهای ردیف آوازی الحان‌الذاکرین

-          موجز و متناسب با نغمه‌هاي آسماني  به طوری که قابل آموزش و فراگیري است.

-           استفاده از ردیف‌های آوازی معتبر و بررسی تطبیقی آنها با یکدیگر و انتخاب نغمه‌های برتر برای گوشه ها پس از جستجو، تجزیه و تحلیل و مشورتهای کارشناسی و ایجاد تغییرات لازم، برای گوشه‌های اصلی هر دستگاه.

-          توجه ویژه به انتخاب اشعار و ادای کلمات، به گونه‌ای که مناسب لحن مداحی باشد.

-          منطبق سازی لحن مداحی و آواز بر اساس شعر.

-          حذف تحریرهای مقدم و مؤخر در گوشه‌های دستگاهها و به طور کلی تعدیل تحریرها به گونه‌ای که مناسب لحن مداحی باشد.

-          استفاده از کلام به جای تحریر در درآمد، فراز و فرودها و موارد اتصال نغمات.

-          استفاده از نغمات آئینی مناسب در نواحی مختلف ایران بویژه در ایجاد گوشه های متمم هر دستگاه که در این بخش، به طور عمده از ردیف های آوازی مکتب اصفهان بهره‌برداری شده است.

 فهرست گوشه های ردیف آوازی الحان الذاکرین به شرح زیر است:

فهرست لوح شماره یک:                                  زمان کل: 54:23

1-      دستگاه شور                    

 

عنوان

مدت زمان

1

 درآمد          

1:15

2

 کرشمه

0:52

3

 رهاب

1:00

4

پنجه شعري

1:51

5

 سلمك

1:08

6

نغمه (سلمك ضربي)

1:35

7

 شور دوم(شهناز)

1:51

8

قرچه

0:57

9

رضوي

0:43

10

 حسيني

0:53

11

 دوبيتي

1:11

12

 غزل  و فرود 

2:04

13

 زير كش سلمك

0:45

14

 مثنوي

4:04

 گوشه های متمم شور

15

برازجانی

1:15

16

داغستانی اول

1:00

17

داغستانی دوم

1:43

18

آشوروند

1:02

19

سوز و گداز

0:45

20

ملک حسینی

2:09

2-      آواز دشتی

 

عنوان

مدت زمان

1

درآمد اول

1:19

2

درآمد دوم

1:46

3

بیات راجه

1:01

4

عشاق، اوج، فرود

2:40

5

 دشتستاني

0:47

6

 بيدکاني

0:57

7

 بیدگلی

0:45

8

غم انگیز

0:50

9

چوپاني

1:54

10

 گيلكي

1:16

11

ديلمان

1:40

12

 مثنوي

1:41

گوشه های متمم دشتی

 

13

بیدکانی

1:13

14

تنگسیری

1:08

15

غریبی

1:35

16

صدری

1:54

17

جانگداز

1:11

18

کوهستانی

0:46

19

گیلکی

1:39

20

سروی

0:59

 فهرست لوح شماره دو:                         زمان کل : 36:37

1- دستگاه سه گاه

 

عنوان

مدت زمان

1

درآمد اول

1:20

2

درآمد دوم

1:08

3

زابل

1:06

4

مویه

0:45

5

نغمه

1:19

6

مخالف

1:28

7

مغلوب

0:54

8

حزین مخالف

1:16

9

شکسته مویه و فرود

1:00

10

جغتایی

0:51

11

مثنوی سه گاه

4:08

گوشه های متمم سه گاه

12

مخالفک

1:31

13

باکویی

1:35

14

سه گاه حربی

1:06

 

2- دستگاه چهارگاه

 

عنوان

مدت زمان

1

درآمد 

1:13

2

نغمه

0:37

3

زابل و مویه

1:43

4

حصار

1:35

5

مخالف

1:25

6

مغلوب و فرود

1:17

7

رجز

1:46

8

منصوری

3:19

گوشه های متمم چهارگاه

9

گلریز

2:39

10

حزّان

1:22

 فهرست لوح شماره سه :                      زمان کل: 52:20

1-        دستگاه ماهور

 

عنوان

مدت زمان

1

درآمد

1:18

2

گشایش

0:50

3

داد

0:45

4

 حصار

0:58

5

خاوران

1:23

6

دلکش

2:01

7

فیلی

1:06

8

شکسته و فرود

1:51

9

طوسی

1:34

10

عراق ، نهیب و فرود

1:57

11

  مراد خانی ( چهار پاره )

1:58

12

نصیرخانی

5:35

13

 نیشابورک

1:21

14

آواز راک (راک هندی)

1:03

15

کرشمه راک 

0:31

16

راک کشمیر

0:57

17

راک عبدالله

2:26

18

 الهی نامه (ساقی نامه و صوفی نامه) 

4:03

19

مثنوی

2:13

گوشه های متمم ماهور

20

کوراغلی

1:09

 

2-      آواز بیات ترک

 

عنوان

مدت زمان

1

 درآمد

1:07

2

دوگاه

0:52

3

جامه دران

0:55

4

روح الارواح

0:55

5

فيلي

1:04

6

شكسته ، فرود

1:27

7

قطار

0:33

8

 شهابي

1:58

9

مهرباني

2:04

10

مثنوي

3:00

گوشه های متمم بیات ترک

11

موبدی

1:24

12

راک خراسان

1:45

 

فهرست لوح شماره چهار:                                زمان کل: 54:17

1-      آواز ابوعطا

 

عنوان

مدت زمان

1

درآمد 

1:18

2

درآمد دوم 

0:55

3

حجاز

1:36

4

بیات کرد

2:41

5

يتيمك

1:54

6

 خسرو شيرين

1:43

7

 رامكلي

1:19

8

سَيَخي

1:24

9

 گبري (گوري )

2:09

10

دشتستاني

2:26

11

 چهارپاره

3:07

12

مثنوي

3:51

گوشه های متمم ابوعطا

13

امیری

0:59

14

گنج سوخته

1:02

15

حجاز مصری

0:48

16

نهیب اصلی

0:47

17

میگلی

1:26

18

نینوایی

1:16

19

شیرین بیان

0:59

20

قدسی

0:55

21

امیرخانی

1:27

 

2-      آواز افشاری

 

عنوان

مدت زمان

1

درآمد

1:24

2

جامه دران

0:35

3

 حصار

0:58

4

عراق

0:38

5

نهيب

0:29

6

رهاب

0:43

7

فرود

0:34

8

 قرائي

1:56

9

صدري

2:05

10

 مثنوي

4:52

گوشه های متمم بیات ترک

11

نهیب قرباغی

1:31

12

صدری

0:48

13

راز و نیاز

2:29

 

فهرست لوح شماره پنج:                                            زمان کل: 56:15

 

1-      دستگاه همایون

 

عنوان

مدت زمان

1

 درآمد اول

1:15

2

درآمد دوم

0:34

3

در آمد سوم (نغمه )

0:31

4

چکاوک

1:02

5

بیداد

0:57

6

نی داوود

1:01

7

بیات راجه       

1:20

8

اوج و فرود

1:43

9

آواز شوشتری

1:45

10

منصوری

2:13

11

بختیاری

1:27

12

رازو نیاز

3:06

13

چهارپاره (میگلی) 

1:35

14

 لیلی و مجنون

1:45

15

مثنوی

2:29

گوشه های متمم همایون

16

سوز و گداز نوعی دیگر

1:04

17

سوز و گداز

2:40

18

نهفت

1:11

19

شاهینی

1:31

20

تنگستانی

1:06

21

وجدی

1:11

22

وداعی

1:19

 

2-      آواز بیات اصفهان

 

عنوان

مدت زمان

1

 در آمد

1:20

2

خجسته

0:55

3

جامه دران

1:00

4

بیات راجه

0:59

5

اوج ( عشاق  و فرود)

1:59

6

بوسلیک

1:20

7

سوزو گداز

2:16

8

نغمه

1:07

9

هداوندی

2:33

10

الهی نامه     

3:24

11

مثنوی

3:31

گوشه های متمم بیات اصفهان

12

سپهر

1:03

13

بیات عجم

0:59

14

سبُلی

1:00

 

 

 


فهرست لوح شماره شش:                                         زمان کل: 25:29

1-        دستگاه نوا

 

عنوان

مدت زمان

1

درآمد

1:26

2

جامه دران

0:57

3

 بیات راجه

1:25

4

نیشابورک

1:10

5

نهفت

1:21

6

حسینی

1:15

7

 رهاب و فرود

0:52

8

هداوندي(تخت طاقديس)

1:38

9

 مثنوی

2:07

 

2-      دستگاه راست پنجگاه

 

عنوان

مدت زمان

1

در آمد راست 

1:17

2

نغمه

0:48

3

بال کبوتران

0:35

4

 روح افزا

0:32

5

پنجگاه

0:24

6

سپهر

0:55

7

بیات عجم و قرچه

0:39

8

رضوی

0:40

9

مُبرقع و  فرود

1:02

10

طرز

1:37

11

نی ریز

1:41

گوشه های متمم راست پنجگاه

12

نفیر و فرنگ

1:31

13

نوروز خارا

1:34

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 *******************************************************************

 آموزش مداحی / آموزش اصول مداحی / دموی بسته آموزشی الحان الذاکرین / 

تعداد فایل ها : 9
تعداد بازدید : 10554
تعداد دریافت : 26479
بخشی از قطعات صوتی موجود در بسته آموزشی الحان الذاکرین در این بخش آمده است . این بسته جامعترین بسته آموزشی لحن ، صوت و مرجع ارزشمندی برای دانش آوازی ذاکرین و مدّاحان اهل بیت(ع) می باشد. برای کسب اطلاعات کامل این مجموعه و تهیه آن با شماره 09199022055 تماس حاصل فرمائید.

 

  نام فایل حجم فایل(مگا بایت) تعداد دریافت بازدید پخش دریافت متن
دستگاه سه گاه درآمد اول | با نوای استاد احمدوند 1.87 2582 1697  
دستگاه شور درآمد | با نوای استاد احمدوند 1.73 1935 1117  
آواز ابوعطا درآمد اول | با نوای استاد احمدوند 1.76 1923 996  
دستگاه ماهور درآمد اول | با نوای استاد احمدوند 1.8 1557 899  
دستگاه نوا درآمد | با نوای استاد احمدوند 2 1604 880  
دستگاه ماهور درآمد | با نوای استاد علی انسانی 2.68 1933 1047  
گوشه هداوندی در آواز بیات اصفهان | با نوای حاج محمود کریمی 0.98 2540 1274  
نمونه صدای تمرین صداسازی ماهور 0.29 1958 1335  
تیزر تصویری الحان الذاکرین 11.94 10447 1309  

 

 *******************************************************************************

 

بستۀ آموزشی الحان الذاکرین، با موضوع آموزش مسایل مرتبط با لحن و صوت، مرجع ارزشمندی برای دانش آوازی ذاکرین و مدّاحان اهل بیت(ع) در تمام مناسبتهای مذهبی و تولید سبکهای نوحه، مدح و مولودی بوده و شامل 4 بخش است.

الحان الذاکرین 1 : کتاب علم الالحان شامل مبانی نظری آواز ایرانی، مباحث شعرشناسی، اصول و مهارتهای صداسازی و بهداشت صوتی.( 306 صفحه).

الحان الذاکرین 2 : آلبوم صوتی الحان الذاکرین، ویژۀ مدّاحان اهل بیت (ع)، شامل 192 گوشه در 12 مقام آوازی (هفت دستگاه و 5 آواز)

مجموعۀ آموزشی ردیف آوازی در قالب 6 عدد لوح فشرده ارائه شده است. جمع گوشه ها و زمان کل آن 279 دقیقه می‌باشد. اجرا و ضبط گوشه‌های مصوّبه با انتخاب اشعار مذهبی و عرفانی، زیر نظر شورای کارشناسان پروژه و با صدای آقای محمدهاشم احمدوند که بیش از 30 سال سابقه در این کار دارند انجام گرفته است.

بازخوانی ردیف های آوازی با لحن مداحان اهل بیت (ع)

1- حاج ذبیح ا... ترابی: اجرای دستگاههای همایون و سه گاه

2- حاج علی انسانی: بازخوانی ردیف (همایون، ماهور)

3- حاج محمود کریمی: بازخوانی ردیف (نوا، راست پنجگاه، بیات اصفهان)

4- حاج مرتضی طاهری: بازخوانی ردیف(آواز دشتی)

5- حاج محمدرضا غلامرضا زاده: ادعیه و زیارات( دشتی، سه‌گاه، ماهور، همایون)

6- حاج احمد شربیانی: بازخوانی ردیف( آواز بیات ترک)

7- حاج سید مهدی میرداماد: بازخوانی ردیف( آواز ابوعطا)

8- حاج حمید منتظر - بازخوانی ردیف( دستگاه چهارگاه)

9- حاج حیدر توکلی: دستگاه شور

10- حاج محمدرضا دهقان: آواز افشاری

اجرای 12بند ترکیب بند محتشم کاشانی در 12 مقام آوازی

27 سبک جدید نوحه و مولودی ساخته شده براساس مایه‌های آوازی

 

الحان الذاکرین 3 : کتاب بحورالالحان ویژۀ ذاکرین،شامل گلچین اشعار آیینی و مناسبتی با ذکر نام دستگاهها، آوازها و گوشه ها، با مقدمۀ شاعر توانمند و مداح محترم حاج علی انسانی. ( 680صفحه).

الحان الذاکرین 4 : شامل نرم افزار هوشمند چندرسانه‌ای

ویژگیهای نرم افزار الحان الذّاکرین

· حضور مجری در محیط گرافیک مجازی با تصویربرداری کروماکی از مجری

· امکان جستجوی مشروط روی دسته بندی های مختلف تعریف شده

· ایجاد پروفایل برای کاربر و حفظ روند دسترسی و مراجعه وی به بخش های نرم افزار برای دفعات بعدی و گزارش گیری.

· امکان ضبط صدای کاربر و شنیدن صدای خودش بعد از صدای پخش شده و امکان تکرار صدا

· امکان امتحان و گرفتن تست در قسمتهای مختلف از کاربر.

· امکان نمایش متن اشعار و پخش اصوات مربوطه و پرینت از آن، استفاده از جلوه های گرافیکی و بصری نرم افزاری.

 

آمار محتویات نرم افزار الحان الذاکرین

تعداد فایلهای صوتی: 850

تعداد فایلهای تصویری: 16

تعداد فایلهای ردیف آوازی: 192

تعداد فایلهای بازخوانی مداحان پیشکسوت: 92

تعداد سبک های تولید شده: 27

تعداد فایلهای نمونه های صوتی مبانی نظری: 30

تعداد فایلهای نمونه های صوتی تمرینات صداسازی: 123

تعداد فایلهای بانک نمونه های صوتی نواحی ایران: 400

تعداد فایل های صوتی اجرای اشعار محتشم کاشانی در 12 مقام آوازی: 12

تعداد ابیات بانک گلچین اشعار: 12000

تعداد شاعران مورد استفاده: 280

تعداد قالبهای مورد استفاده: 14

تعداد اوزان مشهور مورد استفاده: 44

تعداد قطعات اشعار مورد استفاده: 770

تعداد متن های کلاسهای مبانی و کارگاه صدا: 245

 

 

نسخه جدید و اندرویدی الحان الذاکرین رسید - تماس بگیرید - 09199022055

 

 

 

Skip Navigation LinksSkip Navigation Links
كداميك از آثار ماندگار زير را جزء اركان اصلي آواز مذهبي مي دانيد



 
Skip Navigation Links